Huonoin ja Paras asia/juttu aurinkomaassa?



  • Monet ovat nyt käyneet suhteellisen kiivasta keskustelua jostakin ominaisuuksista (Esim seppän ammatti) ja monet ovat myös kritisoineet ja "kritisoineet" asioita.

    Joten sain idean. Mitä jos halukkaat kertovat mielestään parhaan ja huonoimman ominaisuuden/asian aurinkomaassa? Ja sitten kertoo siihen huonoimpaan ominaisuuteen/asiaan mahdollista ratkaisua.
    Ja ennenkuin joku rupeaa saarnaamaan täällä ylläpidon käytöksestä: Toivoisin, että pinnalle otettaisiin korkeintaan uudet asiat. Sillä koen, että ylläpitoa on pöyhitetty vanhoista asioista tarpeeksi ja uskon heidän ottaneen opikseen niistä. Mitä sitä vanhoja jauhamaan?

    Paras ominaisuus: Ehdottomasti karma ja sen oikeanlainen palkitsevuus. Ja yleinen ilmapiiri aurinkomaassa. Karma palkitsee pelaajia massiivisesti tiputtaen parhaimmillaan kadotus ajan 3minuuttiin, mutta siitä huolimatta moni ei sitä saa koska sen saaminen on TAJUTTOMAN vaikeaa. siis oikeasti harvat saa koskaan edes 15minuuttiin karmaa. Sen eteen pitäisi jatkuvasti tehdä töitä. Myös pienimmät virheet rankaisevat ankarasti tiputtamalla sen takaisin normaaliin tai alemmas. 3Min kadotus tuo suuren etulyöntiaseman mutta jos sitä käyttää väärin sen todellakin menettää nopeasti. Silti sen saa pidettyä normaalissa helposti eikä kadotusaika paisu korkeaksi ellei sitä oikeasti tahallaan aiheuta. Lisäksi aurinkomaan ilmapiiri painostaa valitsemaan puolensa siinä julmassa yhteiskunnassa mikä se onkin. Silti jos ei halua olla tuskallisessa tunteessa kokoajan voi pelaaja ryhtyä juuri esim rengiksi ja elää rauhassa. Tämä on erittäin koukuttava ja ihanteellisesti tasapainossa oleva ominaisuus joten pyydän: ÄLKÄÄ KORJATKO JOTAIN JOKA EI OLE RIKKI tämä on siis minusta asia joka ei kaipaa muutosta ja on siis juuri täydellinen nyt.

    Huonoin asia: Pelaajien ja ylläpidon suhteita pitäisi parantaa.

    Jotain muuta: Seppä uudistus: Jos kaikki reseptit saataisiin taottaviksi niin eihän siinä tarvitsisi olla mitään estoa tiettyihin työkaluihin? Silloin seppäily pitäisi oikeasti opetella ja se olisi siten suojassa. Ja ne jotka valittavat aiheesta "Ei niitä taitoja unohda" voisivat ammatissa olon jälkeen pitääkkin taidot itsellään. Asiasta kyllä kiistellään aika paljon enkä kauheasti uskalla tähän puuttua.



  • Paras asia:

    Viinankeitto sekä kaikki aseet.

     Huonoin asia:

    Ylläpitoa ei saanut mainita joten sanotaan roolipelivammailu joka on pilannut koko Aurinkomaan ilmapiirin. Entisaikojen hauskanpidon sijaan on tullut tämä Roolipeli -niminen jumala jota kaikki pelaajat palvovat. Hyvä meno ja meininki on unohdettu ja tilalle on tullut tekopyhä ja ylimielinen asenne.



  • Ylläpidon saa siis mainita jos jotain uutta tapahtuu eikä ruveta puhumaan mistään joka tapahtu viikkositten ja josta on jo puhuttu. Koen, että jos nyt annetaan hetki aikaa ajatella asioita ja toiminta tapoja ilman jatkuvaa pommitusta asialle saattas tapahtua jotakin. +Kaikki teitää jo luultavasti että ylläpito on monilla huonoin asia eikä sen avulla päästä enää eteenpäin



  • Pahoittelen romaania :DD

    Hyviä asioita:

    Ehdottomasti yhteisö ja yhteishenki, ja pelaajien luoma lore. Tämä oli vahvoilla etenkin entisissä mapeissa - Aurinkomaassa sattui ja tapahtui joka viikko - mutta se ei ole vieläkään kokonaan kadonnut. Lisäksi kadotuksen ja karman luoma kauhun tasapaino sekä salaisuudet ja niiden selvittäminen. Laajassa ja pitkään eläneessä yhteisössä on se hyvä puoli, että uusia salaisuuksia syntyy koko ajan. Se on aina ollut suurimpia syitä siihen, miksi Aurinkomaa on ollut niin paljon muita palvelimia parempi, ja miksi olen jaksanut pelata täällä vuodesta toiseen.

    Huonoja asioita:

    Ylläpito on kaiketi jo tehnyt pitävän päätöksensä siitä, että futuristiset esineet poistetaan, ja se pitää toki hyväksyä. Mielestäni Pilvisen alkuperäinen visio oli kuitenkin jees - keskiaikamaailmat on nähty ja koettu läpikotaisin, mutta kun noitavainoihin, mustaruutiaseisiin ja feodalismiin yhdistetään materiasiirtimet ja ydinreaktorit, syntyy jotakin uutta ja uskomattoman kiehtovaa. Olen aina ajatellut palvelimen futuristisia ominaisuuksia pelonsekaisella kunnioituksella, koska en täysin ymmärrä niitä, ja se on ollut roolipelillisesti todella siisti kokemus.

    Minua häiritsee myös juuri tuo, mitä Oka mainitsi - roolipeliin pakottaminen, yksityiskohtaiset roolioppaat ja kielto puhua IRL-asioista chatissa. Voin kokemuksella sanoa, että ne joilla on oikeasti motivaatiota roolipelaamiseen ja kunnollisen roolihahmon keksimiseen, tekevät sitä käskemättäkin. Tällä ei saavuteta muuta kuin puolipakolla säädettyjä hahmoja, jotka eivät tuo peliin mitään lisäsisältöä.

    Olen pelannut erilaisia tekstipohjaisia roolipelejä pitkän aikaa, ja mielestäni on järjetöntä yrittää tehdä Aurinkomaasta tiukasti pelkkä tarinaroolipeli - se ei ole koskaan ollut sen henki tai tarkoitus. Olen aina ajatellut Aurinkomaata enemmän digitaalisena larppaamisena, jossa hahmoni on jonkin verran erilainen kuin minä, mutta ei aivan täysin. Oman hauskuutensa tuo mukaan se, jos esittää jotakin, mitä ei ole, tai yrittää vaikkapa pitää kaksi alttia salassa ja erillään. Tähän kuuluu olennaisesti se, mihin tyyliin esimerkiksi IRL-asioista juttelee, ja tämän mahdollisuuden riistäminen tuntuu ikävältä.

    Yleisestikin vapauden rajoittaminen inhottaa, kuten esimerkiksi tämä seppäuudistus. Odotin Varjomaalta innolla ennennäkemätöntä hyväntahtoista sähläämistä asioissa, joita en ole ennen harrastanut, mutta uudistus pilasi tuon ilon ainakin osittain.



  • @Kurppis Juu itsestäkin noiden mystisten ja futurististen asioiden katoaminen on harmi. Ei niitä koskaan käytetty kunnolla, mutta kuvitelkaa jos pelaajat olis tekniikan museon ohjeiden avulla tehneet omia teleporttejaan. Ihme kun en koskaan kokeillut. Koin itsekkin monet noista asioista mystisiksi enkä oikein kunnolla niitä tosin käyttänyt joka nyt harmittaa. Mutta toivotaan, että siihen tilalle on tulossa jotain muuta, jota ei vaikka tieteellä pysty selittämään.


  • Ylläpitäjä

    @Tubaaja_  Se teleportteri ei ole koskaan toiminut luotettavasti..



  • @Mikimoka , sepä onkin osa sen viehätystä!! Oi niitä aikoja, kun murtauduimme pari vuotta ja mappia sitten Kolokurpan kanssa hylättyyn varastorakennukseen ja käynnistimme sieltä löytämämme teleportterin tietämättä lainkaan, minne se johtaisi :D (Paljastui, että keskelle merta.) Kuten jo aiemmin sanoin, erilaisten teknisten härveleiden ja muiden mystisten pelimekaniikkojen epäluotettavuus lisä niiden kiehtovuutta. Tulee fiilis, että ovatko ne oikeasti olemassa, vai onko minua huijattu niin, että vain kuvittelen?


Kirjaudu sisään voidaksesi vastata
 

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.