Vihaista palautetta seppäuudistuksesta


  • Bannattu

    Juuh elikkäs Aurinkomaahan on nyt laitettu joku vammainen sepän ammatin suojaus, ja lisää on puskaradion mukaan kuulemma tulossa. (esim leipomiseen)

    Toivoisin että ylläpito herää äkillisestä psykoosikohtauksestaan ja poistaa moisen rajoituksen, eikä todellakaan lisää uusia. (Poistakaa myös se nolo tnt rajoitus)

    Muistate varmaan että yleensä ne sepän kaupat oli tyhjillään viime mapissa, ja mistäs ihmiset sit hankkii ne välttämättömät työkalut. Tää myös tarkottaa että ne pari seppää tulee uimaan rahassa ja omistaa sen muutaman kymmenen prosentin serverin varallisuudesta koska joka ikisen on pakko ostaa heiltä tavaraa, ei ole vaihtoehtoa. Pakkoko niistä sepistä on tehdä vielä enemmän op ammatti. Tästä puhuttiin muuten Pilvisenkin aikaan, hän ehdottomasti vastusti mitään rajoituksia ja edellä oleva oli yksi hänenkin argumenteistaan.

    Jos kuitenkin haluatte että ihmiset ostais enemmän tavaraa sepiltä eikä tee itse niin tehkää se nyt vähemmän vammaisesti ja keinotekoisesti. Esim teette loppuun kaikille esineille sen Pilvisen aloittaman takomisprosessin tai edes taitosysteemin joka suosii hommaa pitkään tekeviä seppiä. Jos on liian vaikeaa (ei pitäisi olla) niin hankkikaa joku tekemään. (Minäkin nimittäin osaisin tehdä taitosysteemin, varmaan takomissysteeminkin koska siitä on Pilvsen malli valmiina jo.

    Aivan erityisesti vastustan minkään uuden rajoituksen tekemistä, ilmiselvistä syistä.



  • Kyllä. Jos täällä ei ole valuuttaakaan niin älkää vittu suojatko niitä ammatteja. Ei tule toimimaan.



  • Samaa mieltä edellisten kanssa. Suojatut ammatit eivät toimineet huolellisesti rakennetulla yhteiskunnalla ja aktiivisella pelaajakunnalla, joten miten ihmeessä ne voisivat nyt harvemmilla pelaajilla ja hyvin hajanaisella asutuksella olla toimiva ratkaisu? Jos palvelin kuolee epäaktiivisuuttaan tällaisten uudistusten myötä, bugitestaajiakaan ei riitä. Luulisi, että siitä on ylläpidollekin haittaa :/


  • Bannattu

    Tämä viesti poistettiin!

  • Ylläpitäjä

    Tässä oli ideana se että alkaisi oikeasti muodostumaan niitä kyliä kun tulee riippuvaiseksi toisista. ettei ole kaikki siellä sun täällä omissa oloissa. onko se sitten kivaa että jokainen on omavarainen ja voi tehdä kaiken ihan yksin ja jokainen asuisi 5tuhannen blcokin päässä muista? Ja painotan että tämä on testipalvelin ja tarkoituksena on kokeilla uudistuksia ja testailla kaikkea.



  • Itseasiassa tiedän pelaajia, jotka nimenomaan haluaa olla jossain kuusessa ja roolipelata siellä erakkona tms. Toki asioiden testailu on kivaa, mutta erityisesti tommoseen testimappiin ei ole kiva tuommoset kokeet, koska yhteiskunta ei sit toimi missään, lukuunottamatta sitä yhtä paikkaa joka on onnistunu sepän hankkimaan, mutta sekin hyödyttää vain pientä osaa pelaajista. Älkääkä edes kuvitelko mitään et "Sit muut voi mennä ostoksille sinne missä se seppä on". Monikaan ei tiedä reittiä kuin omaan asutukseensa ja jos jossain korvessa kuolee kompassin kanssa, on sula mahdottomuus päästä sepän luo. Jos sitten pääseekin, niin vähintään se vie peli-iloa reilusti ja se taas vie pelaajia.


  • Ylläpitäjä

    @EragonSurvi Testipalvelin on testipalvelin. Voidaan me ihan hyvin laittaa se kiinniki sitten ette pelaa missään ennen kuin uusi mappi tulee



  • Mitä testattavaa tässä ominaisuudessa edes on? Koko Kirjon mapin aikahan tätä testattiin, ja lopuksi Pilvinen totesi että ammattirajoitukset pilasivat koko kartan, joten ne poistettiin. En näe tässä erityistä järkeä. Ja kaikki aikanaan pelanneet varmaan muistaa myös kirjon ajan suutari- ja seppäongelmat? Missään ei ollut mitään myynnissä, sepillä oli niin paljon rahaa että he voisivat perustaa kilpailevia pankkeja, monopoliasemat antoivat mahdollisuuden pitää hinnan siellä missä se itseä miellytti jne. Vaikka kaiholla itsekin Kirjoa muistelen, en tästä ominaisuudesta muista kyllä mitään hyvää. Enkä ole ikinä kuullut, että kukaan muukaan muistaisi. Ja ekonomian näkökulmastakin koko touhu oli täysin vinoutunutta, koska hintavakaus ei säilynyt vapaan kaupan seurauksena, vaan näkymätön merkantilismi pyöri käytännössä kokoajan talouden takana.


  • Ylläpitäjä

    Vissiin kaivoivat itse materiaalit sitä kautta tulivat rikkaiksi.. ääriarkut oli kirjon mapissa joten kaikki omaisuus vaan semmoseen ei pääse rosvotkaan viemään sitä.



  • En usko että tää tulee toimiin kovin hyvin, mun mielestä kaikilla pitäis olla oikeus pelata sellaisella roolipelihahmolla kuin haluaa, oli se sitten kunnon kansalainen, sivutöinen seppä, seikkailija, erakko tai ihan vaan veroja kiertävä rajamailla piileksivä lurjus. Tällanen uudistus vie pohjan neljältä jälkimmäiseltä. 

    Siinä taidon kehittymisessä tosin vois olla potenttiaalia. Esim. Kaikki pystyis tekeen vaikka kirveitä, hakkuja ja tikareita ja sit kun tekis niitä tarpeeksi niin pystyis pikkuhiljaa tekeen tehokkaampia aseita ja armoreita. Tää houkuttelis porukkaa ostaan sepiltä jotka ois kehittäneet taitonsa tarpeeksi pitkälle, mut ei kuitenkaa antais sepille sellasta "joo sun nimike on nyt seppä ja pystyt tekeen kaikkea vaikket ikinä oo edes kirvestä väsännyt" - asemaa, mutta kuitenkin pakottaisi omistautumaan asialle jos haluaa omat työkalunsa valmistaa.

    Ja kun joku sen kuitenkin tulee sanomaan, niin tietenkin testimapissa saa ja kuuluukin testailla, mutta se että me yritetään jatkojalostaa tätä ideaa ja antaa palautetta (palautteella en tarkoita ylläpidon haukkumista) ei mun mielestä oo vielä servun sulkemisella uhittelun arvosta.

    Piis änd luv



  • Sanoisinko, että sormeni eivät ole ollenkaan "kömpölet", mutta tämä uudistus kyllä on!



  • On keinoja estää seppien rikastuminen siinä missä ylipäätään keinoja pienentää tuloeroja, kyllähän teidän nyt suomalaisina ne keinot pitäisi tietää. Progressiivinen verotus. Tästä on pitkään mutistu että sepät rikastuu rikastumistaan mutta kukaan ei ole keksinyt tällaista ihan perustavanlaatuista uudistusta, jonka ilmi tuomista oli parempi välttää ruton lailla kun itse oli seppänä, hynää meinaan tuli vasemmalta ja oikealta. Tehokas keino välttää verot on pitää kauppa-arkut tyhjinä ja väittää olevansa persaukinen vaikka samalla rahtaa tavaraa kuluttajille niin että ovenkarmit natisee. Ei ihme, sillä voutien toimistoissa on kautta-aikojen natisseet lähinnä viinakaapin ovet.



  • Sanoisinko, että ainoa keino saada tämän kaltainen monopoli talous toimimaan olisi vanha kunnon keskiaikainen vasalli suhde sepällä ja lääninherralla. Siten, että lääninherra omistaa kaikki raaka-aineet ja sepän pajat sijaitsee kruunun omistuksessa linnan varjelluilla sisäpihoilla, joista kruunun tarpeisiin työkaluja ja aseistusta sitten väsättäneen.

    Mutta tämä vaikkeuttaneisi sitten paljon muunmuassa omavaraista individuaalin vapautta harjoittaa roolipelihahmoaan muutakuin läänin suoran influenssin alla, jotenka tästä nyt pääasiassa kärsisi rikollisuus sekä vapaat ja riippumattomat ammatinharjoittajat.

    Eli sikäli kun mietittäneen uudistusta vaikkapa rikollisuuden perspektiivistä, olisi heti selvää kun kadulla rellestetään, keneltä nämä aseet ovat tulleet ja kuka siitä tulisi vastuuseen saattaa.

    Samoin kun mietitään, että lääni toki oletetusti tarjoaisi työvälineet muun muassa pelto-, rakennus-, ja kaivosteollisuudelle sikäli kun ne läänin prioriteetteja ruokkisi, mutta mistä saavat vaikkapa vapaatilalliset ja muut työvälineensä, ja millä hinnalla kysyn?

    Ja vielä kommentoidakseni sikäli kun tämä yksittäisen valtion- taikka lääninhallinnon valtaa merkittävästi yhteiskunnassa kasvattaisi, ja kun omastakin kokemuksesta voinen todeta, että tietyt tahot eivät sitä valtaa välttämättä oikein roolipelin mielekkyyden osalta osaa käyttää, niin mikä turva jää pelaajille aja millään oikeudella vaikkapa omaa oikeusturvaansa enään edes tällä vapaan miehen, erakon tai lainsuojattoman identiteetillä, -kun on näille pelaajille voitu antaa valta kaikki se pois viedä, sikäli kun ylläpidostakaan nykyisellään ole mitään iloa ollut kun käyttäytynevät kuin kakarat; puolueellisesti ja omaa nimenomaista teini-angstiaan levittäen polkien samalla roolipelin tason näiden perseiliöiden eduksi kun itse siihen myös alentunevat, koska ovat ottaneet mallia Pilvisestä, mutta eivät selvästikkään osaa käyttäytyä asemaansa nähden oikealla tavalla vaan ovat ymmärtäneet Pilvisen karakteristiset piirteet palvelimen ylläpidosta aivan väärin. (Tämä osio siis vain mielipidettäni, jonka näin tähän nyt jostain syystä hyväksi lisätä, eli plz. ei mitään paskamyrskyä).



  • Noni, tätä on jo melkein pari viikkoa "testattu", pelaajamäärät on tippunu ja pelaaminen mennyt peukaloiden pyörittelyksi seppää odotellessa. Joko voitais ottaa tää pois? 



  • @Minerrva

    Oisko pelaajamäärien tippuminen myös esim bannailusta yms perseilystä



  • @Hampurilainen voi olla, mutta ei tuo uudistuskaan oo erityisesti peli-iloa kohottanut...



  • Itse jouduin odottamaan pari viikkoa että seppä saapui kylääni tekemään juttuja, ihan vain koska hekin ovat vain ihmisiä. Ei oikein huvita pelata jos seppää näkee silloin tällöin, vaikka puolet pelaajista omaa sepän nimikkeen



  • @Hampurilainen Mul kyl lähti moti siinä ku sain Discordist bannit ja päivät onkin menny siinä kun tuijotan mun taustakuvaa. Ei kyl jaksas pelata servulla ku jos siellä servulla joku sattuu olemaan nii ei se kuiteskaa puhu chatissa.



  • @JokkuRagePvP

    Kuulostaa aika huolestuttavalta. Olisko esim ulkoilu ja opiskelu mitään?



  • Emmä nyt tiiä et ajaaks roolipeliä yhtään eteenpäin tää ku lähes jokanen a. Hankkiutuu sepäks b. Hoitaa kaverinsa sepäks. Läänit ja kaupungit on hyvin hajallaan ympäri paikkaa, joten asiaa ei missään määrin järkevästi pysty kontrolloimaan ja sepät kun voi hoitaa myös muita töitä niin ei ole siltä yheltä pelaajalta per yhteisö iso uhraus esittää seppää kun todellisuudessa sen työstä noin 0,5% on seppäilyä, loput normaalia peliä.



Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.