Chatin roolipeli käytännöt

• Ei kyllä taida riittää hardcore roolipelaajat tähän...

• Se ei paljoa vaadi että pyrkii olemaan roolipelien local ja kuiskaa kanavilla

• Tai sitten vain irl jutuille oma kanava!

• Näähän on tällasia pieniä käytänteitä, joita itsekin näen ja osittain käytän. En meinaa että kenenkään olisi pakko, mutta suosittelen, varisinkin hyvinä roolipelihetkinä tällaisia ilmaisuja käyttämään, jos haluaa tämäntyyppisesti roolipelata. Sanotaan näin että jotkut eivät tykkää tämänkaltaisista asioista, vaan pitävät enemmän sellaisesta, että jätetään ne pelin ulkopuoliset asiat kokonaan pois.

• Mun mielestä tiukempaa roolipelaamista ei kannata vaatia. Miksikö? Siksi, että wanhalla hyvällä Pilvisen systeemillä ei koskaan tiennyt, kuka pelaa ja taktikoi ja kuka on yksinkertaisesti oma itsensä. Mikäli kaikki alkavat käyttää tähtösiä eleiden kuvaamiseen, tietty tarinan ja todellisuuden raja tulee selkeämmäksi ja mystiikka karisee :/

• Ylläpitäjä

Lisäksi roolipelikäsite on suurelle osalle pelaajista jo alkutekijöissään ihan outo. Ikäjaukauma ja helpon sisäänpääsyn takia tällaista ei voi vaatia keneltäkään. Asia olisi eri, jos olisi kyse sen tyyppisestä palvelimesta, ettet pääse edes sisään, jos sulla ei ole selkeää tarinaa siitä, millainen hahmo sulla tulee olemaan ja sen perusteella pääsisit sisään ja sitä oikeasti toteutettaisiin. Vielä painottaakseni tätä, että roolipelikäsite on osalle pelaajista ihan outo, ilmenee esimerkiksi sellaisilla tavoilla, että aletaan jossain pelin ulkopuolisissa keskustelukanavissa sanomaan: "Jos ette kestä mun vittuilua, niin en voi sille mitään. Mun roolipelihahmo on tällainen." Tai ylläpidollisia asioita kritisoidessa: "En voi sille mitään, jos ette pidä mun roolipelihahmosta." Pelin ulkopuoliset viestintäkanavat eivät ole roolipelaamista varten ja aina kun puhutaan ylläpidosta, se ei ole roolipeliä millään tavalla.

Se pelaaja, joka näitä haluaa käyttää, tietää itse, kenen kanssa sen voi tehdä. Lämpimästi suosittelen kaikille, koska se tuo peliin lisää sisältöä.

Muille asioille ei mielestäni tarvitse omaa kanavaa. Global on olemassa ja jos oikeasti haluat uppoutua roolipelihahmoosi, niin global ei ole oikea paikka hoitaa mitään asioita.

• Juu ei todellakaan mitään omia kanavia tai OOCn erotteluja. Tästä on esimerkkejä mm. Hurmoksessa, josta myös pitäisi tuo OOC-kanava poistaa kokonaan. Kaikki puhuu pelinkin sisäiset asiat vaan siellä OOCssä

• @DatArnoGuy siis ooc kanavahan on monesti erinomainen asia olla, se toimii varsinkin lotc:ssä todella hyvin, mutta sitä varten tulisi olla tiukat säännöt. Jokatapauksessa ymmärrän se ettei sitä Aurinkomaahan haluta, kun ei ihan menisi yksi yhteen roolipelin tyylin kanssa.

• Eräällä roolipelipalvelimella kauan sitten oli sellainen käytäntö, että aina ooc-asioiden eteen laitetaan //<asia>. Se oli aika mielenkiintoista, mutta hyödyllistä miten pystyi erottamaan roolipelin ooc:stä. Mielestäni se ominaisuus helpotti ja kannusti itseäni roolipelaamaan kovemmin.
    Itse olen sitä vastaan, että tulisi oma ooc kanava, mutta esimerkiksi tälläinen käytäntö voisi olla ihan kätsy!

• Ylläpitäjä

Mitä iloa tästä pelistä on? jos me ei roolipelata sitä. Lähtökohtaisesti kaikki asiat mitä on aurinkomaahan tehty on ajateltu sillä kannalla että roolipelataan ja mistä se roolipelaaminen jokaisesti itsestää. Niissä ei ole mitään ideaa jos niin ei tehdä. Jos joku ei tykkää siitä hän voi minusta kyllä sitten poistua aurinkomaasta kyllä tänne varmasti on halukkaita tulla tilalle. Ajatelkaa asiaa niin että kun oletta aurinkomaassa ETTE tiedä mitään irl, vaan silloin uppoutuun siihen hahmoon.

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.