Roolihahmojen "kuolemattomuus"



  • Tämä asia on toisinaan mieitityttänyt minua, joten nostetaanpa se muidenkin mietittäväksi.

    Ongelmana on siis, että pelissä voit kuolla kuinka monta kertaa tahansa ilman roolihahmon muuttumista, mikä on tietenkin outoa roolipelaamisen kannalta. Pikkutapaturmat voidaan tietenkin laittaa sen piikkiin, että selviydyit ihmeen kaupalla ja joku sattui raahaamaan sinut heräämispaikkaasi, mutta murhat ja kuolemantuomiot on vähän hankalampi asia.

    Miten siis näissä asioissa tulisi toimia, ja etenkin kuolemantuomion kohdalla? Joskus on tullut ehdotusta maastakarkoituksesta kuolemantuomioiden tilalle, mutta toisaalta se ei harhaoppisten tuomitsemisen kannalta ole yhtään loogista tai järkevää.

    Mitä mieltä olette? Pitäisikö tietyn kuolema määrän ja kuolemantuomion jälkeen muuttaa roolihahmoaan ja unohtaa tietynlaiset asiat kuten piilopaikat? Lisäisi vähän sen kuoleman välttelyä eikä hirviöitäkään voisi metsästää huolettomasti 3 minuutin kadotusajalla.



  • Itse näen asian niin, että kun tekee roolipelihahmon Aurinkomaahan, niin hahmo toimii Aurinkomaan in game universumin mukaan. Eli kadotus yms on vain hahmojen arkielämään kuuluva asia. Voi tietty roolipelata ihan miten itse haluaa, mutta tässä tapauksessa oikean elämän kuolemaa on aika vaikeeta toteuttaa roolipelillisesti. Meowlicious on hukkunut monia kertoja ja siksi olenkin päättänyt että hän nyt pelkää merenkäyntiä. Tälläsiä roolipelillisiä seurauksia on helpompi toteuttaa.


  • Ylläpitäjä

    Jos esimerkiksi murhan jälkeen pitäisi unohtaa roolihahmon asiat ja ns. "aloittaa alusta", niin murhat varmasti lisääntysivät ja valtion korkeat virantoimittajat loppuisivat kesken, ku kukaan ei enää muistaisi olevansa jaarli, käskynhaltija, oikeuskansleri tms. Ei pysty ainakaan sillä tavalla toteuttamaan.

    Omasta mielestä tapa, mitä Meow on soveltanut omaan peliinsä on kaikista parhain ja se on sellainen, mihin jokainen voi omalla tavallaan vaikuttaa. Jos haluaa mennä roolihahmonsa kanssa pidemmälle, niin voihan hahmolle kehittää vaikka usean murhatuksi tulemisen jälkeen vaikka järettömän ihmispelon. Mielikuvitus on rajana!



  • Menis jo liian vaikeaksi, varsinkin kun pitäisi saada koko serveri leikkimään että on "unohtanut" sen piiloarkun jossa oottaa 2000r tai pelaajat esittämään että eivät tuntisi toisiaan, saatika sitten kaikki ammatit jotka menis sen kuoleman mukana.

    Jos tää hirveästi jota kuta häiritsee niin voihan sitä kehitellä vaikka niitä pelin sisäisiä uskontoja joilla tätä selittää. Siinä on hyvät ainekset valmiina kun on karma ja kadotuksessakin kaikkea jännää. 



  • Hyviä pointteja. Kun nyt luin lainsäädäntöä hoksasin myös, että kuolemantuomiota ei saa enää mistään rikoksesta rangaistukseksi, joten kaiken voi selittää jotenkin järkeenkäyväksi.

    Kiitos vinkeistä ja downvoteista. En ole koskaan ajatellut, että kuolemien määrällä voisi synnyttää roolihahmolle kammon sitä kuolettavaa asiaa kohtaan. Hyvä vinkki taas niille, jotka haluavat syventää roolipelaamistaan.


Kirjaudu sisään voidaksesi vastata
 

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.