Hyvä Gremos,

• Bannattu

Ymmärrän että haluat saada palvelimelle pelaajia. Me kaikki haluamme pelikavereita. Kuitenkin pyytäisin, että jos valehteleva spammaaja ja  jonne haluaa päästä palvelimelle, ja moni on tätä vastaan, että et hyväksyisi tätä pelaajaa.

Ystävällisin terveisin, pelaajat.

PS. Ei ole tarkoitus hyökätä kimppuusi, tämä on rakentavaa kritiikkiä.

• Ylläpitäjä

Onko kyse nyt evertkalle? Ja jos pelkän foorumikäytöksen perusteella sanot jonneksi niin mistä tiedät millainen pelaaja hän on?

• Bannattu

@Gremos sitä varten sisäänpääsyhakemukset on tehty että voidaan tietää halutaanko me valehtelioita Aurinkomaahan pelaamaan meidän kanssa

• @Gremos sanoi:

Onko kyse nyt evertkalle? Ja jos pelkän foorumikäytöksen perusteella sanot jonneksi niin mistä tiedät millainen pelaaja hän on?

Täh!? Miksi meillä ylipäätään on sisäänpääsyhakemukset, jos me ei sen perusteella voida tietää millainen pelaaja on? Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta jos yhden rehellisen sisäänpääsyhakemuksen kirjoittaminen on lähes mahdoton tehtävä ja tästä ei olla tekemessä jotain jonneservua, diamond vipillä, kitpvp:llä ja warpeilla niin kannattaako sellaisia ottaa sisään? Enkä tarkoita nyt vain yhtä pelaajaa vaan ihan yleisesti niitä tyyppejä joista näkee ettei ne todellakaan ole tarpeeksi kypsää porukkaa. 

Yks Aurinkomaan isoimmista eduista on mun mielestä aina ollut se että tää ei ole pelkkien ensimmäisiä kainalokarvojaan kasvattavien jonnejen valtakunta niinkuin suunnilleen 99% Minecraftista. Ei me enää mistään pelaajapulasta puhuta, joten voitaisko niitä hakemuksia pliis vaan käyttää siihen mihin ne alunperinkin tarkoitettiin? 

• Ylläpitäjä

Ensinnäkin sisäänpääsyhakemukset ei ole teitävarten että te päätätte ketä sisälle päästetään. Onko näistä pelaajista tullut nyt jotain ongelmia? Minun käsittääkseni ei ole.. Joten miksi te valitatte tästä asiasta? Minä omistan palvelimen ja johdan sitä niinkuin itse hyväksi näen ja en ole nyt saanut mitään negatiivista kuvaa näistä pelaajista jotka on sisälle päässeet. Jos koen että joku ei sovellu Aurinkomaahan kyllä minä sen poistan listoilta viimeistään jos hän ei itse tajua lopettaa. En ymmärrä miksi aina teiltä tulee pelkkää valitusta joka asiasta.. Jos kaikki on niin huonosti ja ette pidä minun päätöksistä niin voitte toki lopettaa pelaamisen ei ketään pakoteta pelaamaan aurinkomaassa.

Edit: Niin ja osahan on toivonut sisäänpääsyhakemusten poistoa :-) 

• pointti varmaan oli se että miksi niitä hakemuksia ei sitten poisteta jos kerran perjaatteessa millä tahansa hakemuksella pääsee sisään? Tämä varmaa tyyppien pointti oli ja kukaan ei väitä ettetkö saisi tehdä mitä haluat... mutta me pelaajatkin haluttais ehkä sanua omat mielipiteemmekin :) <3

• Päästettiimpä sisäänpääsyhakemusten kautta sitten kaikki mahdolliset jonnetkin sisään, ne ehkäisee kuitenkin hakkerihyökkäykset jotka olivat suuri ongelma ennen sisäänpääsyhakemuksia. Enään ei ole, koska joku Jamppapvp07 ei voi enään istua kotonaan ja ladata haxit, tulla tänne tappaa random pelaajia ja saada bannit. Tämän jälkeen vain uudella altilla sama.

• Itse en näe Gremoksen ylläpito toiminnassa mitään vikaa, ja hän varmasti kuluttaa kaikista eniten aikaa Aurinkomaan hyväksi, joten ei häneltä kehtaa edes vaatia enempää.

"Tyhmät" 9 vuotiaat jonnetkin saadaan ihan järkevään toimintaan, mutta se vaatii vanhojen pelaajien antamaa pelinsisäistä ohjaamista. Tietenkin se on raskasta ohjata henkilöitä, joilta ei liikkenee järkevää omatoimisuutta, mutta sellaista se on joskus myös oikeassa elämässä.

Aurinkomaahan tutustuminenkaan ei hetkessä tapahdu, joten turha sitä on tuomita uusia pelaajia heti ensimmäisen viikon aikana. Varsinkin roolipelaamisen ymmärtäminen saattaa olla vaikeaa, koska siihen ei löydy wikistä oikein ohjeita ja vinkkejä.

• Niin ja tässä voi hyvin miettiä myös itseään ensimmäistä kertaa palvelimella. Kukaan ei synny ammattilaisena ja minäkin olen postaillut foorumille todellä tyhmiä asioita (räikein otsikko menee näin "Keksistinen Wolfery Tai Joku tappo mut Roihuun linnan eteen) Eli on sitä joskus itse ollut tyhmä :D . Mutta on minustakin jonkin tason pelaaja parissa vuodessa tullut (kai?). Uusia pelaajia tarvitaan ja ne kaikki voidaan laittaa rengeiksi ja kaivoksiin (tai jopa rakennuspuolelle jos osaa rakentaa). sitten kun alkavat kehittyä voivat he siirtyä muuallekkin töihin. Näin uudet pelaajat alkavat tavoitella parempia töitä ja toivottavasti ymmärtävät mitä heidän pitää tehdä päästäkseen muualle kuin kaivoksiin ja pelloille töihin.

• @Tarinankertoja sanoi:

Varsinkin roolipelaamisen ymmärtäminen saattaa olla vaikeaa, koska siihen ei löydy wikistä oikein ohjeita ja vinkkejä.

Ehdotus tähän: Joku jolla on aikaa ja innostusta vois tehdä jonkun sivun sinne, jossa lukee jotain alustavia kysymyksiä roolipelihahmoon liittyen esim. "Pitääkö roolipelihahmosi suurkaupungeissa asumisesta vai asuuko hän mielummin pienemmässä yhteisössä?" 

Jotain ton tyylisiä kysymyksiä siis sinne, jotta uudet pelaajat saisi jonkinlaisen idean roolipelaamisesta. Voi sitten sen perusteella jokanen tehdä omanlaisen roolipelihahmon tai ainakin alun sille ennen kuin tekee edes sisäänpääsyhakemusta.

En tiiä tajusitteko pointtia mutta kuitenkin :D

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.