Oikeuslaitos hakee vartijoita!

• Noniin. Näin heti aluksi haluan sanoa, että jos löydätte kirjoitusvirheitä tästä niin valittakaa niistä vaikka yv:ssä tai pelissä, mutta älkää sotkeko tätä ketjua. Tiedoitan tässä ketjussa vartioston asioita. Kuuran- ja Roihun lääninvartiostoon kaivataan vartijoita! Paikkoja on vielä vapaana Roihussa [2kpl] ja Kuurassa [1kpl]. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Vartijoita kaivataan huolehtimaan järjestyksestä ja turvallisuudesta oman lääninsä alueella. Jos sinulla ei ole kiinnostusta näiden asioiden valvomiseen tai perseilet paljon ja haluat vain palkan takia vartijaksi, niin älä edes hae. Katsomme hakemuksia, Vartiostonkomentajan ja oikeuskanslerin kanssa yhteistyössä, rodusta tai sukupuolesta riippumatta, kaikilla on mahdollisuuksia. Vartijan peruspalkka on 30r / viikko + työlisät. Palkkaa voi kertyä jopa 200 ropoa, jos on oikein ahkera tekemään töitä.

Vaatimuksia, että voit hakea  vartijaksi:

Tottelevaisuus - Vartijana, sinun täytyy kuunnella ja totella esimiehiäsi. Se on tärkeää vartioston toiminnan kannalta.

Erittäin pieni rikostausta - Oikeuslaitos ja ylipäätään Aurinkomaa, tarvitsee vartijan joka on luotettava, jolle pystyy puhumaan ja kertomaan luottamuksellista tietoa.

Aktiivisuus - Vartijan täytyy olla aktiivinen, [irl] kiireitä on varmasti kaikilla jossain vaiheessa ja ei haittaa jos vartija on poissa pari päivää ilmoittamatta, mutta jos se menee yli viikoksi ja siitä ei ole ilmoitettu erikseen esimiehelleen, voi vartija saada potkut. Parin päivän poissaolosta ei tarvitse ilmoittaa erikseen välttämättä.

Lain -ja oikeuksientuntemus - Lakipykälien tunteminen on äärimmäisen tärkeää tässä työssä. Myös on hyvä tietää miten toimitaan missäkin tilanteessa ilman, että tapahtuu virkavirheitä.

Oma-aloitteisuus - Vartijoiden pitää olla oma-aloitteisia. Esimies ei välttämättä ole aina sinulle antamassa käteen rikosilmoitusta, joten jos sellaisen löydät niin voit alkaa tutkimaan sitä myös oma-aloitteisesti. Vartiostokomentaja kouluttaa vartijat parhaansa mukaan. 

Selvä kirjoitustaito - Vartija kirjoittaa monia erilaisia raportteja, joten kirjoittamisen pitäisi olla sujuvaa. Olen itsekkin vain pelaaja ja välillä saattaa tulla kirjoitusvirheitä. Ei se ole maailmanloppu, jos on jonkun verran virheitä.

Mikäli kiinnostusta löytyy vartijan ammattia kohden,  niin hakemusta vain minulle suoraan tai jätä Roihun rikosilmoitus laatikkoon!

Hakemukseen sisällytä esimerkiksi:

•  Hakemuksen tekijä.
    • Päivämäärä, milloin hakemus on tehty.
    • Miksi sinut  pitäisi valita?
    • Kerro itsestäsi, missä olet hyvä? (Minecraftissä)
    • Mitä annettavaa sinulla on Aurinkomaalle vartijana?
    • Oletko ennen ollut vartijana/onko kokemusta vartijana olemisesta? (Vastaa kokonaisilla lauseilla ja kerro mahdollisimman tarkasti asioita)
    • Oletko ylipäätään kiinnostunut vartijan työstä?
    • Haluatko vartijaksi Kuuraan vai Roihuun?

• Näin heti alkuun, edelleen jos sinulla on kysyttävää niin kysy se pelissä tai foorumin yv:ssä. Pidetään tämä ketju siistinä, kiitän. Vartiostonkomentaja hakee vielä [yhtä] vartijaa! Hakemukset suoraan minulle, taikka jonkun vartijan kautta minulle. Vartijoiden tehtävänä on ylläpitää järjestystä ja valvoa turvallisuutta läänien alueella. Tämä vartija toimisi minulle oikeana kätenä ja kiertelisi eri lääneissä hoitaen vartioston asioita kanssani, olisi muuten tavallinen vartija, mutta auttaisi minua erilaisissa tehtävissä jotka kuuluvat vartiostokomentajalle, kun minulla ei ole aikaa silloin hoitaa sitä tai olen toisessa läänissä. Koulutuksen siihen saa tarkemmin sitten. Tällä vartijalla ei olisi mitään erityisoikeuksia verrattuna toisiin vartijoihin vaan vain auttaisi minua. Tämän vartijan peruspalkka olisi normaali 30r / viikko + työlisät, mutta olen päättänyt maksaa vielä 15 ropoa omasta palkastani [75r] eli peruspalkka olisi 45 ropoa viikossa + työlisät.

• Vaatimuksia, joiden täytyy täyttyä että voit päästä vartijaksi joka toimii oikeana kätenäni.
    • Himputin pieni rikostausta - Tarvitsen vartijan, jolla ei ole mitään rikostaustaa, jolle voin kertoa luottamuksellisia asioita ja antaa luottamuksellisia tehtäviä hoidettavaksi.
    • Tottelevaisuus ja luotettavuus - Tämän vartijan täytyy totella minua [niin kuin muidenkin vartijoiden] ja olla myös äärimmäisen luotettava, juuri näistä syistä mitä ylempänä luettelin.
    • Aktiivisuus ja innokkuus - Tarvitsen  aktiivisen vartijan, irl kiireitä kaikilla on joskus ja ne satunnaiset eivät  haittaa. Aktiivisuus on tärkeää varsinkin tässä työssä, koska tehtävää on normaalia enemmän. Innokkuutta pitää löytyä myös tätä työtä kohtaan. Pelkän palkan takia jos tähän työhön rupeat, se tullaan huomaamaan aika nopeaan.
    • Lain -ja oikeuksientuntemus - Lakipykälät pitää tuntea hyvin jo ennaltaan. Maalaisjärkeä pitää olla.
    • Selvä kirjoitustaito - Kirjoitustaitoa pitää löytyä, koska voit joutua tekemään enemmän paperitöitä mitä normaalisti. Välillä kirjoitusvirheitä voi tulla, niin kuin minullakin. Eikä ne satunnaiset haittaa tai ole se maailmanloppu.
    • Oma-aloitteisuus - Oma-aloitteisuutta pitää löytyä! Rikosilmoituksia ei itsestään tutkita..

Hakemuksen tekemiseen löytyy ohjeet ylemmästä viestistä.

Sitten selkeytystä tähän uuteen vartiostoon. Vartijoille määrätään tietty lääni, missä he sitten partioivat ja hoitavat tehtäviään. He voivat toivoa mihin lääniin haluaisivat vartiostonkomentajalta. Vartijoilla on oikeudet ja valtuudet toimia myös muissakin lääneissä. Jos esimerkiksi Pekka vartija olisi oikeasti Kuuran lääninvartija, hän olisi Roihussa käymässä ja hänellä olisi varusteet mukana. Sitte yllättäen herra x huutaa apua Roihussa, Pekka päättää toimia ja menee kysymään mikä herra x:llä on hätänä. Herra x vastaa, että näki jonkun musketti kädessä ja kallo päässä liikkuvan Roihussa. Pekka jää partioimaan Roihuun hetkeksi ja löytääkin henkilön jolla on musketti mukana. Pekka kysyy tältä henkilöltä, että "Onkos herralla näyttää lupia ja miksikäs pelottelet täällä muita?" Hän ei vastaa, niimpä Pekka päättää ottaa hänet kiinni ja luovuttaa Roihun vartijoille. Jotka vievät sitten hänet putkaan tarkempaa tutkintaa varten. Tarina saattoi olla vähän epäselvä, mutta pointtina on se että vaikka vartijoilla on tietty lääni, missä he pääasiassa vartioivat niin se ei tarkoita, että vartija ei saisi liikkua myös Roihussa ja toimia siellä. Entisessä systeemissä jos vartijalla oli jokin sivutyö [esimerkiksi sepän ammatti] ja kahden viikon välein vaihdeltiin lääniä, ei ollut hänellä aikaa hoitaa sepän pajaa. Tämä uusi systeemi mahdollistaa myös sivutyön hoitamisen. Yksinkertaisesti ja lyhennettynä: Vartijoilla on tietty lääni jossa he partioivat, mutta he saavat toimia muuallakin.

• Päivitetty. Roihun vartiostoon haetaan [2] aktiivista vartijaa. Kriteerit ja hakemukseen liittyvät ohjeet ylempänä.

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.