Aurinkomaa nyt ja tulevaisuudessa.

• Ylläpitäjä

@Tarinankertoja sanoi:

Itsestään generoituvat hylätyt kaivokset, luolat, spawnerit ja rotkot poissa, ja malmi esiintyvyyden muuttaminen oikeille biomeille samanlaiseksi kuin Terässalossa oli. Tällä asia hoituisi, koska sain kaivettua todella hyvin rautaa Terässalossa ollessani, vaikka tukemis- ja kaivamistapani oli aikaa tuhlaavaa.
    Seuraavassa kartassa saa olla tietenkin rotkoja ja luolia, mutta niiden tulisi olla itse tehtyjä ja suunniteltuja, jotta alussa puunhakkaajat eivät tipahtelisi mullan alla vaaniviin aukkoihin. Se on todella ikävä tapa aloittaa pelaaminen.
    Vielä Tubaajan ja Minerrvan sanoihin yhtyäkseni painotan tätä seikkailijoiden tuotantoa. Se pitää saada lopetettua seuraavassa mapissa. Mielestäni seikkailijoiden kuuluu saada tuottonsa harvinaisista esineistä ja tiedoista, eikä malmeista ja muusta nykyään tyypillisestä tavarasta.
    Myös soita pitäisi miettiä vähän enemmän. Onhan se vähän tyhmää, kun sinne mennään putsaamaan  alussa paikat välittämättä omista jäljistään, mitä sinne jää. Soilten osalta voisi käyttää hyvin Tristisin ehdottamaa tapaa eli suon mutaa kaivaessa on mahdollista löytää rautahippuja. Näin soiden tehokkaaseen hyödyntämiseen täytyisi muodostaa kaivos ja paikka pitäisi kuivata vedestä, jotta kaivaminen olisi nopeampaa.

Nää on mun mielestä hyviä ehdotuksia sitten uuteen karttaan. Ite oon lähinnä miettiny vaan "laastaria" tähän karttaan, kun kuulostaa, ettei malmit oo generoitunu oikein, vaikka samoja asetuksia on käytetty tässä kartassa, kuin edellisessä. Ilmeisesti tietyt asiat sotki hieman TerrainControllia ja asiat meni vituiksi, mitä on nyt hankala korjata. Esim. jokien puuttuminen, malmit päin peetä, kartat ei toimi... Ja sitten kun näitä asioita alkaa laastarilla paikkaamaan, niin lopputulos ei varmasti ole kaikkia miellyttävä.

Nää on sellasia asioita, minkä kanssa voi olla viisaampi sitten seuraavaa karttaa tehtäessä. MUTTA, koska siihen on varmaankin vielä pitkä aika, luulen, että olisi kuitenkin hyvä miettiä niitä "laastareita" tähän karttaan.

• Tälläiset karttaan jälkeenpäin tehdyt muutokset hämäävät myös kaivajia ja kaivosten perustajia aika paljon. Malmit ovat jo generoituneet mutta päälle on isketty uusi biome. Pelaaja luulee sieltä löytyvän jotain tiettyä mutta ei löydykkään

En tiedä mitään generaattoria joka loisi maailman näin. Biomea on sen syntymisen ja malmien spawnaamisen jälkeen muutettu.

• Ylläpitäjä

Biomeja on muutettu Kuuran ympäriltä ja siksipä aina kaivoksen perustamisvaiheessa on oltu ylläpitoon yhteydessä alkuperäisen biomin tarkistamiseksi. Tämä on tiedossa niillä henkilöillä, kenen se on tarvinnu tietää. Tämä minun aikana, sen enempää puuttumatta nykyisiin käytäntöihin.

• -Mitä on mielestäsi huonosti?

Moni ei roolipelaa.

-Mitä voidaan tehdä parantaaksemme roolipeliä?

Toivoisin että kaikki panostaisivat roolipelaamiseen. Aurinkomaa on roolipelipalvelin.

-Mitä itse voisit tehdä asioiden eteen?

Yritän itse koko ajan roolipelata ja olla parempi roolipelaaja. 

-Onko halua roolipelata?

Minulla on valtavasti.

-Mitä haluaisit ylläpidon tekevän paremmin?

Tämä nyt ei paljoa riipu ylläpitäjistä, mutta se irtolaisansa voitais avata

-Vapaa aihe.

Eipä ole.

• @Raikasta

"Moni ei roolipelaa" ei ole se ongelma vaan sen taustalla olevat asiat: Pelaajilla on erilaisia käsityksiä roolipelaamisesta. Roolipelaaminen ei aina näy kaikille. Parhaimman laatuinen eli vuorovaikutteinen roolipelaaminen ei ole kovinkaan mahdollista, koska kaikki hoitavat usein yksi omia hommiaan ja projekteja. Uusille pelaajille oppimiskynnys on korkea eikä kukaan opeta heitä.

Miten nämä ongelmat korjattaisiin? 

No peli tarvitsee aina yhteiset säännöt, jotta se toimii. Täytyy siis sopia tapa, jolla Aurinkomaassa tulee roolipelata ja synnyttää vuorovaikutteisia tilanteita.

Kaikkien tulisi pyrkiä roolipelamaan, vaikkei muut tunnu tekevän sitä.

Aurinkomaan maailmaa tulisi tiivistää ja erilaisiin baareihin sekä ravintoloihin kokoontuminen pitäisi olla pelaajien hahmoille säännöllistä rutiinia. (Nykyisessä kartassa tämä ei toki enää oikein onnistu kunnolla.)

Uudet pelaajat otetaan aluksi orjiksi, koska eivät pysty parempaan. Orjuuden aikana oppii hyvin ymmärtämään asemansa ja kuinka tulee käyttäytyä roolipelillisesti muita kohtaan.

Pelaajien vähyys on myös pienoinen ongelma, mutta ratkaisu siihen on helppo. VOTETKAA SITÄ AURINKOMAATA! ;)

• Bannattu

Suosittelen että pidätte turpanne kiinni, koska Aurinkomaassahan ei ole roolipelipakkoa. Ja palvelinta on aina kuvattu kevyeksi roolipelipalvelimeksi. (ja nämä erään henkilön ehdottomat chat käytännöt eivät todellakaan ole mitään kevyttä roolipeliä)

Ja niin kauan kun roolipelipakkoa ei ole niin turha inistä.

• Juuri näin, kuunnellaan kaikki asdfg456:ta eikä oteta tätä näin vakavasti! Vaikka Aurinkomaa on roolipelipalvelin niin eihän siellä roolipelipakkoa ole. Joten, ehdotan että alamme järjestämään droppartyja, joissa jaetaan salaisia ominaisuuksia, siipiä etc, ihan vain jotta nämä kamalat chat-sääntö-ehdotukset eivät meitä lannistaisi!

• Bannattu

@Melee69

Yritäppä argumentoida ja ottaa kantaa pointteihin mukahauskan ininän sijaan.

• @asdfg456 Yritäppä mennä vinkumaan jonnekkin jossa sua ei oo bannittu ja jossa sun mielipiteet otetaan tosissaan.

• Kamala taistelu asiasta joka ei hyvin todennäköisesti tule muuttumaan nykyisestä yhtään mihinkään vaikka kuinka rutistaisiin puolin ja toisin.

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.