Uusi mappi


  • Ylläpitäjä

    Hei kaikki kansalaiset!

    Teillä on nyt mahdollisuus vaikuttaa tulevaan mappiin.

    Mappi vaihtuu luultavasti 1-2 VUODEN päästä tai sitten kun kaikki ovat kyllästyneet tähän mappiin.

    Mutta seuraava mappi tullaan suunnittelemaan ja rakentamaan etukäteen ja haluaisin kysyä teiltä ehdotuksia mitä voisi tehdä/lisätä uuteen mappiin.

    Luvassa on: kustom biomeja, kaikki salaisuudet valmiiksi, muuta hauskaa :).

    Mitä muuta voisi lisätä tai haluaisitte?

    Huomioikaa että mappiin tehdään VAIN tarvittavat asiat luovalla ja sen jälkeen kaikki tehdään survivalissa.



  • 1. Todellapaljon suurempi maailma. Kartan reunalle pääseminen ei ole edes haaste nykyisessä kartassa. (joku 2x tän kartan kokonen alue vähintään seikkailioita ajatellen)

    2. Kato tätä ja mieti saisko tätä mitenkään hyödynnettyä: 

    3. Mahdollisesti kaukaisia laaksoja jonne on yksi sisäänpääsy ja muuten sitä ympäröivät vuoret

    4. Esim joku ansoitettu temppeli jossa on aarre

    5. Mystisiä kirjoja piilotettuna maailmaan joissa sitten kerrottuna jotain arvokasta tietoa

    6. Legendaarisia aseita piilotettuna? (esim Kurittajan ja Hornankielen tyylisiä)

    7. Tulivuori?

    8. Tämän kartan (eli sillon edelliskartan) raunioita?

    9. Hornaporttaalista mahtavan näköjen (ei mitään pikkutornia) ja uudistuksia myös hornaan?

    10. Isoja luolastoja



  • eiköhän se oo vähän liian aikasta alkaa suunnittelee mapresettiä ku tämäkin mappi on vasta 6kk vanha, oltais nyt pidetty tää mappi muutama vuos ensin ja sit mietitty mapresee



  • Vanhat projektit jotka jäi Pilviseltä ja Tristisiltä kesken (esim. alkemiauudistus) pitäis saada loppuun ennen sitä. Isompi kartta tosiaan olis kova. "Tarinamuoto" ois kyllä tosi hauska, mutta se pitäs suunnitella siten, ettei vain ekan kuukauden aikana sitä tuhota (eli temppelit joissa aarre on aika hankalia) jolloin uudet pelaajat eivät ollenkaan ehdi siitä nauttia. 

    Todennäköisesti koko Minecraft-peli on kehittyny ihan älyttömästi ennen sitä! Luultavasti uusien customesineiden tekoon on enemmän mahdollisuuksia, ja Aurinkomaasta voisi tehdä enemmän RPG:n kaikken "muinaisten" esineiden avulla. 

    Jos koko kartan sais sellaseks "lauhkeaksi" ilmastoksi niin olisi todella eeppistä jos vuodenajat vaihtuisivat kalenterin mukaan! Talvi voisi olla aika lyhytkin, niin se ei täysin tapa maanviljelyä.

    Sanoisin aikaisintaan kahden vuoden päästä, kolmekin pärjätään.



  • Heti luettuani tämän minulla nousi mieleen kartta, jossa on yksi pääsaari, ympärillä pienempiä saaria, osittain karikkoinen meri sekä tulivuori. Voin yrittää piirtä jossain välissä, minkälaista ajattelen.

    Mappissa tulivuori olisi tärkeässä roolissa tarinallisesti ja suurin osa mysteereistä sijoittuisi sen ympärille. Pääsaari ja mahdollisesti muukin saaristo olisi aikaisemmin asuttua, mutta supertulivuoren purkauduttua ja levitettyä myrkyllisiä hiukkasia ilmaan kaikki ihmiset ovat kuolleet ja kadonneet. Näistä muinaisista asukkaista on jäänyt merkiksi vain muutama palanut kylä ja pelto sekä laavan ja tuhkan peittämä raunioitunut kaupunki.

    Tällä raunioituneen kaupunkin alueella olisi rajoitettu purkamista ja rakentamista siten, että sinne voi asettaa vain soihtuja ja tikkaita, ja sieltä voi rikkoa vain sulanutta laavaa, tuhkaa ja multaa. Tietenkin sitä muuta mukavaa sinne vielä, mutta sitä ei nyt julkisesti kannata ehdottaa. 

    Malmeista ja kaivostoiminnasta sen verran, että kaivamista hidastettaisiin ja malmiesiintymät suunniteltaisiin kunnolla. Malmiesiintymät saisivat olla suuria ja hyvin suunnitelluissa paikoissa niin, että niiden ympärille pääsee hyvin rakentaa viihtyistä kaivoskylää. Malmejen löytäminen tulisi siis olemaan vaikeampaa, mutta itse kaivaminen olisi vähemmän tuurista kiinni. Kaivaminen tulisi ollemaan kuitenkin hitaampaa, mutta mielestäni se ei tee työstä yhtään tylsempää, koska nykyään pitää kaivella minne sattuu ennen kuin löytää ne nelisen rautaa tms.

    Hirviöistä sen verran, että toivosin niiden vähentämistä. Hämähäkit saisivat jäädä vaeltamaan luoliin, mutta muita otuksia en kaipaisi.

    Meillä pelaajilla on sellainen tastatarina, että lähdimme kaukaisesta maasta pakoon sotaa tms. Haaksirikkouduimme mainitsemani päänsaaren karikkoisille rannoilla ja alamme tutkimaan uutta ympäristöä. Huomaamme sen kelvolliseksi elämiseen ja alamme rakentamaan omaa kylää. Ajankuluessa innokkaimat seikkailijat ja vaeltavat alkavat kuitenkin löytämään merkkejä aikaisemmasta sivilisaatioista ja jotkut kiinnostuvat heidän erikoisista tavoista, jotka muut mieltävät harhaoppisiksi.

    Tällainen idea nyt minulta, mutta ei taida toteutua, jos pidetään vielä tuota "ydinsodan jälkeinen elämä" linjaa. Kyllähän niitä muitakin ideoita löytyy ja tulee, mutta en jaksa kaikkea kirjoittaa. Yv:ellä voi kysellä enemmän ehdotuksia, jos minun ajatukset kiinnostaa.



  • Noi mitä @kaketeus  ja @Tubaaja  jo sanoikin (toi vuodenaika juttu olis hieno!) Ootellaan nyt pari vuotta ainahi ku tääkin mappi on niin uusi. Eikä liikaa läänejä tällä kertaa, kahdella pärjättäis ihan hyvin. Enemmän roolipelipainotteinen serveri olis kans kiva niinku kunnolla loppuun mietitty lore ja joku suku/ kasti tsydeemi ois siisti (kokeilen vaan kepillä jäätä) esim. Pentti herää eräänä kauniina aamuna Roihun viereisessä slummikylässä ravan peitossa, muistinsa menettäneenä takaraivossaan iso kuhmu, ja tietenkin köyhänä kuin kirkonrotta. Samana päivänä Vertti avaa silmänsä kaupungin hienostokorttelin parantolassa hänkin muistinsa menettäneenä, kuitenkin vaikutusvaltaisen sukunimen omistavana, taskussaan hieman rahaa ja muuta hyödyllistä. Molemmat sankarit lähtevät kuninkaan puheille, Penttiä kohdellaan kuin pahaista moukkaa ja hänet lähetetään pelloille/ kaivoksiin raatamaan. Vertti saa stipendin jolla pääsee arvostettuun yliopistoon ilmaiseksi. Vertti saa kaiken koska on hyvästä suvusta, Pentti taas joutuu tekemään töitä päästäkseen ylemmäs hierarkiassa. Arpa ratkaisee. 

    Edit: Ja rajamaille säteilyä, joku hasu uskonto + toi @Nathazen in kaivosehdotus on hyvä.



  • Pilvinen-kultti olis aika kova sana. Vanhoja seinäkaiveruksia joissa esitetään Pilvistä!


  • Huonomaineinen henkilö Bannattu

    Lääneihin tulis niiku heimokansoja esim nallet



  • @NalleKalija sanoi:

    Lääneihin tulis niiku heimokansoja esim nallet

     Nallejahan on tälläkin hetkellä koko Aurinkomaassa kourallinen, miten siitä saataisiin heimo kasaan? Oletettavasti kaikki nallet eivät edes menisi osaksi sitä heimoa. Ei voi toimia



  • Maailmoja voisi olla normaalit kolme, mutta hornan merkitystä muokattaisiin niin, että se olisi osa harhaoppia. Näin sille saataisiin hieman mielenkiintoisempi merkitys.



  • Toimiva varkaiden kilta/mafia, jota vartijasto ei vaan voisi vangita, koska järjestö olisi niin vahva ja levittäytynyt. Jokin iso ongelma valtiolle, joka olisi tullut jostakin historiallisesta tapahtumassa Aurinkomaassa, lisää historiallisia pientapahtumia (suurturnajaiset jne) ja muutama iso tapahtuma (Anarkismia joissain lääneissä, portaaleja, Varkaiden killan vallankaappausyritys)



  • Nää kaikki on vähän sellasia mitä pelaajat ite järjestää, ei ylläpito

    Toimiva varkaiden kilta/mafia, jota vartijasto ei vaan voisi vangita, koska järjestö olisi niin vahva ja levittäytynyt. Jokin iso ongelma valtiolle, joka olisi tullut jostakin historiallisesta tapahtumassa Aurinkomaassa, lisää historiallisia pientapahtumia (suurturnajaiset jne) ja muutama iso tapahtuma (Anarkismia joissain lääneissä, portaaleja, Varkaiden killan vallankaappausyritys)

     



  • Mutta voihan ylläpito nää alulle tarvittaessa pistää



  • @Tasssu sanoi:

    Nää kaikki on vähän sellasia mitä pelaajat ite järjestää, ei ylläpito

     Näin on mutta sitten kun näitä yrittää saa sen 3kk kadotus ajan joka on periaattessa bannit kun se toteutetaan. Kun mitä sä siellä kadotuksessa voit tehä? Seisoa päivätpitkät ja saada sen +90pv ontimeä afkaamalla koko kadotusajan? se on hei yli 20% vuodesta ilman että voit varsinaisesti pelata. (Tai sitten vain piileksii koko kartan loppuun jos epäonnistuu)

    Tämän takia kukaan uskaltaa yrittää tälläistä koska tuo tuomio on kieltämättä vähän epäroolipelimäinen, mutta niin on toki myös se että pari ihmistä kaappaa valtion itselleen.

    (en siis ota kantaa pitäistkö tuolle tehdä mitään mutta tämä on fakta. toki jos tässä on epäkohtia niitä saa huomauttaa)



  • Tuomiot rikollisille ovat juuri tärkeä asia, jotta niihin toimiin ei ala kuka tahansa säheltämään. Itse asiassa toivoisin niihin myös lisäystä. (Tiedän tämän olevan pelin sisäinen juttu, mutta mainitsen sen nyt täällä.) @Juhti 

    Ehdotan lakiin maastakarkoitusta eli ikuista lainsuojattomuutta ja kieltoa palata läänien alueille. Rangaistus olisi roolihahmolle ikuinen ja sen yhteydessä kaikki tiedettävä omaisuus takavarikoitaisiin valtiolle, vaikka se sijaitsisikin rajamailla. Tällaisen rangaistuksen avulla olisi mielenkiintoista luoda lisää jännittävää sisältö muille pelaajille. Esimerkiksi karkotetut voisivat kerätä kaukana rajamailla uuden joukon, jonka kanssa he voisivat muodostaa valtion kanssa kilpailevan yhteisön, mikä synnyttää mielenkiintoisia hetkiä. Toki tällaista toimintaa joutuisi ylläpito valvomaan tarkasti, että pelin mukavuus pysyisi kohtuullisena,

    Minulla on kuitenkin tähän liittyen vielä yksi ehdotus, jotta ei tarvitsisi jumittua siihen tiettyyn roolihahmoon lopullisesti. Syytetty/tuomittu voisi ohittaa tuomion ja aloittaa uuden roolihahmon tekemällä lupauksen, ettei käyttäydy samalla tavoin ja pyrkii välttämään aikaisemmassa roolissa saatujen tietojen hyödyntämistä. Jos henkilö kuitenkin rikkoo tämän lupauksen, hän saa luonollisesti bannit.



  • @Tubaaja sanoi:

     Näin on mutta sitten kun näitä yrittää saa sen 3kk kadotus ajan joka on periaattessa bannit kun se toteutetaan. Kun mitä sä siellä kadotuksessa voit tehä? Seisoa päivätpitkät ja saada sen +90pv ontimeä afkaamalla koko kadotusajan? se on hei yli 20% vuodesta ilman että voit varsinaisesti pelata.

     Mun mielestä olis järkevämpää, että voi tulla enintään viikon mittaisia kadotustuomioita, mutta niiden rikosten vankilatuomioita lisättäisiin hieman, joista nyt voisi tulla enemmän kadotustuomiota. Sillonkin pääsisi sentään jotain tekemään, kenties yrittää pakenemaan vankilasta tai jotain.

    E: Ja mä tiedän kyllä, että niitä pidempiä kadotusaikoja käytetään harvoin, mutta jos sulle sellainen jostain tulisi, sä saisit periaatteessa bannit siksi ajaksi, kun olet siellä kadotuksessa. Joten voi siis saada lyhyehköt bannit tietynlaisesta roolipelihahmosta? 



  • Tämä viesti poistettiin!


  • Tein tämmösen kyselyn koska miksi ei:

    http://www.strawpoll.me/144285...

    Eli vastatkaa kuinka pian haluaisitte resetin.



  • Korjaan vielä Tasssun viestin:

    Alle viikon mittaisia kadotustuomioita käytetään tosi harvoin, ei lähes ollenkaan.



  • Niin ja Toki kadotustuomiot noituudesta pitää säilyttää. Esim jatkuvat combatloggaajat sen kadotuksen ansaistee. (en sit tiedä kuinka pitkä aika tosin)


Kirjaudu sisään voidaksesi vastata
 

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.