Metapelaaminen

• Lyhyesti ja ytimekäästi metapelaamista koskeva sääntö takaisin, vaikka se onkin vaikea valvoa.

• joo

• .

• Joskus olen miettinyt että vaikka serverillä on yli 20 pelaajaa niin chatissa ei lue muutakuin: Hei Jamppa kato discord. 

Tällaisena henkilönä joka ei käytä kyseistä palvelua, pelaaminen käy hetkittäin todella tylsäksi. =( Johtukoon sitten tästä säännöstä tai ei, koen että minulla ei ole mahdollisuuttakaan tietää mitä Aurinkomaassa oikeasti tapahtuu tai muutenkaan pysyä kärryillä asioista.

• Itse pyrin hoitamaan asiat IG, mutta monet suunnitteluasiat joiden toistaminen serverillä kymmenelle eri ihmisille aina erikseen olisi tuskallinen urakka, tai jotka ovat enemmän tai vähemmän henkilökohtaisia hoidan mieluummin discordissa/foorumilla/jne sivustolla. Näin serverillä ei huudella kaikkea turhaa ees taas jatkuvasti, ja onhan se hiukan kiusallista puhua esimerkiksi henkilökohtaisista menoista julkisesti.

Ellei tätä aiota/voida valvoa, ei sitä ole järkeä kieltääkään. Sääntöjä noudattavat pelaajat kärsivät tästä, ja viimeisellä kiellollakin yli puolet aktiivisista pelaajista (mukaanlukien triumviraatin jäseniä) harjoitti tätä metapelaamista. Heidän kaikkien bannaaminen ei olisi millään asteella järkevää.

Itsekään en kannusta esimerkiksi murhaamaan tai vastaavaa porukalla puhuen jossain, mutta turha, kahdenkeskinen (roolipelin kannalta merkityksetön) tavara olisi syytä pitää siellä missä se kuuluu olla. 

Mikäli joku onnistuu kumoamaan jokaisen argumenttini, olen kuitenkin valmis "kääntämään takkini".

• Ylläpitäjä

Discord kanavat pitäisi sitten poistaa ihan kokonaan ongelma tässä on taas sitten aivan 100% varmuudella tulee epävirallisia discord kanava servuja, jossa sitä metepelaamista tulee... 

Murhien/rikosten suunnittelu ilman rikoksen uhri voi saada tietoa mitenkään pelin sisällä tietoon tai rikollisten kiinniottominen  tai kertominen se murhaaja tulee x paikasta ja tappu mut y paikkaan tälläinen pitäisi kieltää eli reaaliaikaisen tiedon kertominen missä joku henkilö ja varsinkin jos on itse kuollut ja kadotuksessa sillon kertoo vartioilla / kavereille / rikostovereille. 

Itse en katso tälläisen tiedon levittämistä hyvänä jos kertoja on itse kadotuksessa. Aurinkomaan pitäisi olla roolipeli jotenka tuollaiset tiedot kerrotaan pelissä sitten kun ne voi kertoa, muudenhan se ei ole reilua sitä rikollista / vartijaa / uhria kohtaan.

Tätä asiaa on täysin mahdotonta valvoa (privaattiviesteille tai jossain toisessa discord kanava tai messengerila tai skypelle voi laittaa ja tiedän että sitä on laitettu). Toki jos tietenkin jos asiaa halutaan tehdä sääntömuutos kieltää se huomenna aamulla 90% aurinkomaan AKTIIVISISTA pelaajista banneissa ja sitten kaikki taas itkee yhyy mutta bannittii en tehny mitään. 

Olkaa mielummin tyytäväisiä että en banninnu teitä yksitellen metepalaamisesta silloin kuin epävirallinen discord kanava oli aina pitää vaan valittaa.

• Mites jos sääntöihin laitettaisiin edes tuo että reaaliaikaisen tiedon kertominen on kielletty? Esim oikeudenkäyntien keskustelut käydään pelin cahtissa eikä discord kanavalla.

Ja siihen valvomiseen että sehän on mahdotonta mutta uskoisin kuitenkin että lähes kaikki pelaajat ovat sen verta rehellisiä etteivät riko sitä.

• Tämä viesti poistettiin!

• @Tasssu sanoi:

Joo, metapelaus voitaisiin kieltää, mutta sen valvominen on mahdotonta eikä auta asiaa yhtään. Olen puhunut

No Tasssu vois ihan ensiksi itse lopettaa sen metapelaamisen ja sitten tulla itkemään kun sääntöjä ei noudatella.

Koko ketju on täynnä metapelaajien viestejä joilla yritetään kerätä irtopisteitä ''juu tää sääntö ois iha ok palauttaa mut kukaa ei noudata sitä joten ei :---)))) ja ollaan muuten roolipelimäisiä''.

• Ei tää oo parisuhtelle tarkoitettu ketju ;) Vai onko? :o

• Aloitusviestille on tähän mennessä tullut 9 upvotea ja 5 downvotea eli 65% äännestäneistä pelaajista kannattaa metapelaamisen kieltämistä jollakin tavalla. Aijotaanko asialle tehdä jotakin?

• Huonomaineinen henkilö

@Jyyber Kaikki eivät pysty downvoteemaan mutta kannatan silti.

edit: tarviks siihe 30 upvotee

• @Jyyber

Aloitusviestin upvote / downvote -suhde ei missään nimessä kerro tarkasti muutosta kannattavien / vastustavien pelaajien määrästä. Esimerkiksi uudistusta kannattavien pelaajien luulisi olevan paljon halukkaampia arvioimaan viesti, kun taas vastustajat jättävät asian helposti sikseen. Muitakin syitä asialle löytyy.

Lisäksi uskon, että tällaisissa asioissa suurin vaikuttaja on ylläpitäjän / -pitäjien oma harkinta, heillä kun on yleensä ylläpidollisista asioista normipelaajia roppakaupalla enemmän kokemusta.

• Noh tähän ainakin voi kaikki vastata: http://www.strawpoll.me/143102...

Vastatkaas kaikki tähän niin saadaan hyvä kuva siitä mikä on ihmisten yleinen mielipide asiasta.

• Strawpoll äänestyksen tulokset tähän mennessä: 27 kyllä, 23 ei ja 13 tyhjä.

Suurin osa siis kannattaa metapelaus sääntöä. Aijotaanko asialle tehdä jotain?

• Nyt kun tätä aihetta taas nostettiin niin ei-äänet on saaneet 1 äänen johdon.

Todennäköisesti osa molempien vaihtoehtojen äänistä on spammia.

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.