Suuraro tiedottaa

• Tervehdys

Uusi alku on koittanut, ja niin myös tilat aloittavat alusta. Suurarolla on ainakin toistaiseksi monopoliasema maataloudessa, toimien Virtainmaasta käsin. Tässä viestissä/ketjussa ilmoitamme muutoksista tilausehtoihin, hintoihin ja tarvittaessa myös palkkauksiin.

Tilaukset

Tilatessasi meiltä haluamasi tuotteet, on toimitukseen kaksi vaihtoehtoa. Mikäli sinulla on aikaa, ja haluat päästä mahdollisimman halvalla, voit noutaa itse tuotteesi, ja maksaa samalla joko käteisellä, tai maksumääräyksellä. Mikäli taas et itse halua lähteä, lähetämme tuotteet postissa, joka veloittaa Sinulta kuljetuksen kustannukset. Tällöin maksu toteutetaan mielellään maksumääräyksellä, joka joko annetaan meille tai edustajallemme käteen, taikka postitetaan Suuraroon.

Tilatessasi mainitse tarkka määrä, osoite ja maksaja. Mikäli tilaus on kiireinen, ilmoita siitä erikseen. 

Palkkaukset

Palveluksessamme on tällä hetkellä useita renkejä ja metsästäjiä. Ilmoitamme täällä mikäli haluamme lisää jompaakumpaa, ja lähetämme erilisen ilmoituksen erikoisammateista, kuten teurastajista tai mylläreistä.

Kaikki työntekijämme saavat palkkansa kauppa-arkkujen avulla, eli mitään palkkapäivää ei ole. Emme myöskään joudu vahtimaan, kuka on ahkera, eli voit tehdä niin paljon kuin haluat ja ahkeruus palkitaan.

Toistaiseksi tarpeemme uusille työntekijöille on pieni, sillä tila on vasta alkutekijöissään, ja vie aikaa ennenkuin pellot ovat korjuukunnossa.

Hinnasto

Ostamme tuotteita täällä ilmoitetuilla hinnoilla:

Nahka: 0,4r/kpl

Sokeriruoko: 0,02r/kpl

Vehnä: 0,02r/kpl

Kaura: 0,02r/kpl

Meloni: 0,02r/kpl

Kurpitsa: 0,01r/kpl

Hyöhenet: 0,1r/kpl

Kananmunat: 0,1r/kpl

Liha: 0,15r/kpl

Kana: 0,2r/kpl

Omena: 0,05r/kpl

Muste: 0,15r/kpl

Sienet: 0,05r/kpl

Teitä palvelee kaikissa maatilaan liittyvissä asioissa:

Tilanhoitaja Kaketeus

Tilanhoitaja Meowlicious

• Tervehdys

Johtuen Suuraron tilan, väliaikaisesta, työtarpeen puuttesta olemme päättäneet maksaa kaikille rengeille tänään 20r maksumääräyksen muodossa. Tämä on siis kuluneen viikon palkkanne. Tämä on poikkeustapaus, ja tulevaisuudessa palkka muotoutuu kuten aiemmin ilmoitin. Toivomme Teiltä kärsivällisyyttä, kyllä työtä tulee löytymään.

Tämä ei vaikuta muihin ammatteihin kuin renkeihin.

Tilanhoitaja Kaketeus

• Tervehdys

Nyt on ostoarkut lisätty myös viljoille, ja tulevaisuudessa lopuillekin tuotteille. Eli tästä eteenpäin saavat rengit palkkansa näin. Ne rengit, jotka eivät vielä ole hakeneet kuluneen viikon palkkaansa, saavat toki sen hakea. Suosittelen hakemaan sen palkan pian, sillä Virtainmaan pankkiiri saattaa muuttaa pian pois, jolloin rahojen saaminen pankista voi olla vaikeaa.

Selvennykseksi vielä, myös muut kuin Suuraron rengit saavat myydä ostoarkkuihin tuotteita, mutta rengit ovat etusijalla, mikäli tarpeemme tietylle tuotteelle on pientä. Tervetuloa siis myymään!

Tilanhoitaja Kaketeus

• Tervehdys

Kuten ehkä monet jo tietävätkin, on eilen Tähkävirralle avattu ensimmäinen J-Market. Sieltä löydät kaikki ruokien ja monien monien muidenkin tuotteiden raaka-aineet. Lähiaikoina avaamme seuraavan kaupan Roihuun, ja mahdollisuuden tullessa myös Kuuraan. Pyydämme jälkimmäisen kohdalla kärsivällisyyttä, sillä pitkän huoltomatkan ja hitaan tiedonkulun vuoksi voi aikaakin mennä.

Pyydämme virtainmaalaisia, sekä mahdollisuuksien mukaan myös roihulaisia, ostamaan alle arkulliset (27 stack) J-Marketista, sillä se säästää kaikkien aikaa ja yksinkertaistaa kirjanpitoamme.

Mikäli olet leipuri tai muu ravitsemusalan yrittäjä, tilaathan jauhosi meiltä suoraan sillä ne eivät kuulu valikoimaamme J-Marketeissa. Myös isot tilaukset (yli 27 stack) tulee tilata suoraan meiltä.

Tilanhoitaja Kaketeus

• Tervehdys

Avasimme eilen J-Marketin Roihun toimipisteen. Se sijaitsee kauppakeskuksella, melkein heti oikealla kun tulet torin puolelta sisään. Varastossa on aina tarpeeksi ruokaa, sekä kirjatarpeita. Yleellisyystuotteet, kuten melonit, omenat ja perunat tulevat olemaan valikoimassa, mutta todennäköisesti ainakin alkuaikoina toimitus voi katkeilla.

Eilen aloitettiin, ja tänään saadaan valmiiksi myös Kuuran J-Market. Sen valikoima tulee olemaan alussa melko köyhä, koostuen pääasiassa ruokatarpeista ja kirjan raaka-aineista. Kuuraan ei välttämättä vielä edes tule meloneita yms. valikoimaan johtuen tuotannon toistaiseksi pienestä määrästä. 

Pyrimme kuitenkin myös sinne toimittamaan näitä aikanaan!

Tervetuloa ostoksille, roihulaiset ja kuuralaiset!

Tilanhoitaja Kaketeus

• Tervehdys

Johtuen lakiuudistuksesta joka tänään annettiin ilmi, emme myy käsikaupalla tuotteita alle arvon 75r. Eli, käyttäkää pienehköihin ostoksiin J-Marketteja. Tämä kuitenkaan ei koske leipureita tai panimoita. Syy muutokseen on sekä säästöt joita näin saadaan, ajallisesti että rahallisesti, kuin myös kirjanpidon yksinkertaistaminen.

Toiseksi tekisin ilmoituksen!

Olemme saaneet useimpien tuotteiden tuotannon miltei vastaamaan kulutusta! Näin ollen myös meloneja ja omenoita alkaa ilmestymään J-Marketteihin useammin, kenties myös muualla kuin Virtainmaalla. Myös viljojen tuotanto on kasvanut huimasti, ja kykenemme toteuttamaan suuretkin tilaukset suhteellisen nopeasti ja luotettavasti. Lihaa on yhä yli tarpeen, ja toivommekin sen kulutusta.

Vielä lopuksi myyntitarjous.

Johtuen leipureiden epäaktiivisuudesta ja rahallisista ongelmista, meillä on suuri erä jauhoja varastossa, ja ilomielin luovumme niistä ensimmäiselle (leipurille) joka ne haluaa ostaa. Erän koko on 600 kaurajauhoa, ja 900 vehnäjauhoa.

Tilanhoitaja Kaketeus

• Tervehdys

Velvollisuutenani on ilmoittaa tilan toiminnan suurin muutos tähän mennessä. Asiakkaiden tulee tästä lähin hoitaa kauppa-asiat vain Meowliciouksen kanssa sillä minä eroan tilanhoitajan ammatista.

Kuitenkin, siirtymäaika on heinäkuun alkuun asti, eli mikäli Meowlicious ei ole paikalla, voin hoitaa tilaan liittyvät asiat. Myös siirtymäajan jälkeen säilytän avaimen sekä pääsyn tilikirjoihin yms, ja voin tuurata Meowliciousta tai omien velvollisuuksieni salliessa täydentää J-Marketteja, antaa tilauksia asiakkaille yms.

Siirryin välittömästi Virtainmaan kamariherran virkaan. Tämä yksinkertaistaa etenkin uusien renkien palkkausta, sillä saamme näin Meowliciouksen kanssa nopeasti yhteistyönä hoidettua ammatin antamisen, ilman odottelua ja välikäsiä.

Kiitos kaikille mahtavasta kokemuksesta tilanhoitajana, kiitos ja kuittaus.

Kamariherra Kaketeus

• Huomio Aurinkomaan kansalaiset!

Oletko seikkailua janoava sielu, joka tahtoisi pari ropoa taskunpohjalle? Oletko valmis matkaamaan maailman ääriin ja takaisin, jos siitä on luvassa palkkio? Minä, Villalan tilan tilanhoitaja, järjestän lehmänmetsästystapahtuman. Eikä minkä tahansa lehmän, vaan sienilehmän!

Tila on valmis ostamaan kaksi sienilehmää huikeaan hintaan, 250r per lehmä. Jaossa on siis yhteensä viisisataa ropoa niille, jotka ensin tuovat minulle sienilehmät.

Huom:

- Lehmän on oltava elossa (ei kai)

- Ostan vain kaksi kappaletta. Se on voi voi jos tulet myöhässä.

- Aikarajaa ei ole, tapahtuma loppuu kun olen ostanut kaksi sienilehmää.

- En tuhlaa tähän läänin rahoja, vaan omiani.

Matkaa siis halki merien kaukaisia sienisaaria etsien ja kuljeta lehmä Suuraroon. Tyyli on vapaa!

Tilanhoitaja Meowlicious

Sienilehmätapahtuma on päättynyt. Kiitokset @Akotx vaivannäöstäsi ja nauti palkkiostasi :)

Vastaanotin eilen kaksi sienilehmää, joten enempää en tule ostamaan vaikka kuinka inttäisit. Olisit ollut nopeampi!

Näiden kaunokaisten avulla Villalan tila voi myydä suurempia määriä sieniä J-Marketeissa, ja voin viimein tehdä kauppa-arkut sienille Roihuun. Ja ennen kuin kysyt, ei, en ole myymässä yhtäkään näistä!

Tilanhoitaja Meowlicious

Odottamattomien ja valitettavien tapahtumien seurauksena menetin ostamani sienilehmät. Vaikka suru oli musertava, sen tuoneen inspiraation voimin sain rakennettua uuden ja entistä loisteliaamman navetan, joka nyt on harmillisen tyhjä. Sienilehmätapahtuma on nyt siis jälleen auki, tosin pienemmällä palkkiolla. Maksan tällä kertaa 100r per lehmä, eli yhteensä on jaossa 200r!

Kerrataan vielä yksityiskohdat:

- Lehmän on oltava elossa (ei kai)

- Ostan vain kaksi kappaletta. Se on voi voi jos tulet myöhässä.

- Aikarajaa ei ole, tapahtuma loppuu kun olen ostanut kaksi sienilehmää.

- En tuhlaa tähän läänin rahoja, vaan omiani.

Vieköön tienne jälleen merien halki sienilehmiä metsästäen ja kiikuttakaa ne minulle Villalan tilalle! Onnea matkaan.

Tilanhoitaja Meowlicious

• Tervehdys kaikille

Tämä on... vaikea viesti minulle. Kuten jo tiedättekin, Virtainmaan lääni lakkautetaan. Siispä myös Villalan tila lopettaa toimintansa ja sen korvannee suurilta osin Ääriniityn tila. Irtaimistot siirtyvät sinne, kuten myös ne työntekijät (rengit, metsästäjät, maanviljelijät, yms) jotka haluavat jatkaa töitään siellä.

Olen koko tämän kartan ajan, eli noin seitsemän kuukautta ollut tilanhoitaja. Rakensin Villalan tyhjästä ja sain sen tuottamaan voittoa läänille. Koko elämäni on siinä tilassa. Mutta nyt syistä, joihin en voinut vaikuttaa, menetän kaiken. En ole koskaan ollut näin pettynyt ja huolissani koko Aurinkomaan tulevaisuudesta. Jos nyt ketään kiinnostaa, lähdenkö Piraattilahteen vai Kuuraan, niin vastaus on, etten kumpaankaan. Roihussa lienee paras tulevaisuus minulle. Kaikesta tästä huolimatta sydämeni asuu aina Virtainmaalla. Maatalous tulee aina olemaan intohimoni, mutta vaikka minulle tarjottiinkin tilanhoitajan paikkaa muualla, olen päättänyt vaihtaa alaa.

Kiitos kaikille ahkerille työntekijöilleni. Teidän ansiostanne saimme aikaan mukavan yhteisön! Muistakaa siirtää tavaranne pois Virtainmaalta viikon sisällä. Kiitos myös Kaketeukselle, joka auttoi minua koko urani ajan. Kunniamaininnat ahkerasta työstä tilan eteen: Kurppis, Tuomi, Realcrazy_Kitten, Odeboy, Risukasa_ ja thatrandom_. Olitte parhaita renkejä ja metsästäjiä. On sääli, että niin moni menettää työnsä ja kotinsa nyt. Jos kellään työntekijöistä on kysyttävää, vastaan mielelläni.

Eläköön Aurinkomaa ja eläköön Virtainmaa!

Meowlicious, sielultaan ikuinen tilanhoitaja

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.