Kirja / audiobook lanka

• @Nathazen

Tienny edes että tommonen on olemassa xD

• Susan Cooperin "Pimeä nousee" sarja on menossa nyt, vaikuttaa ihan hyvältä. "Maameren tarinat" oli kanssa aika hyvä, mutta siitä on jo aikaa kun luin. Pitäisi varmaan lukea uudestaan kun kerkeää. Sitten on tottakai näitä klassikkoja "Monte Criston Kreivi" ja "3 Muskettisoturia"- sarja, tykkäsin.

• @late1473

Joo toi Monte Cristosta on hyviä versiota olemassa, myös anime on tehty :P (tosin aika erikoisella galaktisella ympäristöllä)

Maameren tarinoita kanssa tuli joskus luettua, niissä oli aika jännä se nimeämis systeemi, vähän samankaltanen mimeämismagia systeemi on name of the windin nimeäminen.

• Itse tykkään eniten Tex Willeristä hyvänä kakkoisena on Harry Potterit :)

• Mikä tahansa mitä Terry Pratchett on ikinä kirjoittanut :P

Onnistuin myös kaivamaan antikvariaatin kätköistä koko David Eddingsin Belgarionin tarun (5 kirjaa), joita teininä lueskelin mutta sittemmin en ollut näitä onnistunut käsiini saamaan. Aivan parhautta, vähän kepeämpää fantasia seikkailua.

• @Kakko87

Belgarathin tarina ja hänen tyttären Polgaran tarina on kanssa hyviä. Mielenkiintoisesti saatu osittain samasta tarinasta mies ja nais-näkökulmat aikaiseksi :D oli kyllä hauskaa luettavaa varsinki ku siinä on politiikkaa, uskontoja, magiaa, taruja, kaupankäyntiä, diplomatiaa, you name it.

• Näin on. Belgarath velhon tarina löytyy hyllystä ja ehken 20 kertaa olen sen lukenut :D

Eddingsillä on kyllä hienoa nyansseja kirjoissa. @Raistlin_Majer3

• @Kakko87

Althalus on myös hauska jos tykkää semmoisesta nokkelasta kerrontatavasta.

• Eipäs olekkaan tuttu. Täytyy laittaa listalle :D

@Raistlin_Majer3

• Huonomaineinen henkilö

Harry

Potter

• Taru sormusten herrasta äänilevyinä, oikeen mukavaa kuunnella pitkällä ajomatkalla!

• Itse löysin yläasteaikoina semmoisen kirjailijan, kuin Boris Hurtta. Ihan hauska / mielenkiintoinen kirjoitustapa hänellä. Hyvin kirjoitettua "kauhua". Tosin Hurtan kirjoja ei paljoa löydy.

Ja alotin viime kesänä lukemaan tuota Witcher -kirjasarjaa. Tosi mukavaa luettavaa, sekä monipuolista tarinankerrontaa.

Nämä molemmat on ehkä sellaista "hankalempaa" luettavaa, mutta suosittelen niille, jotka lukemisesta pitävät.

• Opelin korjausopas.

Kunnon kirjoista tullu luettua kaikenmoista ja elämänkerrat on ollut kiinnostavia. Sitten luin jonkun huumeiden käyttäjästä kertovan kirjan joka oli myös todella kiinnostava.

• Kyllä kaikki myyttihovi kirjasarjan kirjat menee ylivoimasesti kaikkien yli! Kannattaa lukea! myyttihovi/fablehaven

• Myyttihovi on kyllä hyvä kirjasarja.

Muita hyviä fantasiakirjasarjoja on Rick Riordanin kirjoittamat kirjasarjat(Percy Jackson & The Olympians -sarja,Olympoksen sankarit -sarja ja Kanen aikakirjat -sarja)

Angie Sagen kirjoittama(Septimus Heap -sarja)

Christopher Paolini kirjoittama(Perillinen-kirjasarja)

• Mä olen joskus lukenut tuota Eragon kirjasarjaa. Se on aika hyvä.

• Joo, Eragon on hyvä. Hyvä sarja (ainakin mun mielestä) on kans Rick Riordanin Olympoksen sankarit sekä saman kirjailijan Kanen aikakirjat. Myös Idhunin Kronikat (Laura Gallego Garcia) on kans tullu luettuu. Ja tietysti Harry Potterit muutamaan kertaan.

• Linnunradan

käsikirja

liftareille.

Tarpeeksi sanottu.

• Tuo on ehkä paras kirja mitä oon ikinä lukenut. En tajua miten se jäi tuosta mun listasta pois.. @Huolstntpersoona

Mun pitäis tehdä tuosta koulutyönä kirjavinkkaus muulle luokalle, mutta mä en keksi minkä pätkän lukisin. Joko tosi pitkä, että ne pääsee siihen jotenkin sisälle, tai sitten joku sopivan pituinen, josta ne ei ymmärtäisi hölkäsen pöläystä. Dis struggle

• Harry Potterit on ihan mahtavia.

Kirjaudu sisään voidaksesi vastata

Looks like your connection to Maailmanlopun keskustelupalsta was lost, please wait while we try to reconnect.